Facebook, zeker weten?

Facebook is de laatste tijd veelal negatief in het nieuws geweest. Het schandaal rondom privacy en daarna het nieuws dat de groei is gestopt. Ik krijg de laatste tijd dan ook veel vragen of Facebook nog wel interessant is? En hoe zet ik het dan in? In dit blog ga ik jullie vertellen waarom Facebook nog steeds interessant is om in te zetten.

Zorg dat je bent waar jouw publiek is

In 2018 telt dit enorme sociale netwerk nog steeds 10.8 miljoen Nederlandse gebruikers waarvan 7.6 miljoen dagelijks gebruik maken van Facebook. Het grootste verloop van Facebook is onder de jeugd, deze zijn massaal gaan ‘Instagrammen’. Maar Instagram is van een onderdeel van Facebook. Deze twee social media zijn dan ook ontzettend in elkaar verwoven.
Als je adverteert via Facebook kun je deze ook laten zien op Instagram, zo bereik je toch iedereen.

Online zichtbaarheid vergroten.

Op Facebook heb je diverse manieren om jouw zichtbaarheid / naamsbekendheid te vergroten. Dit kan door “Like-able” content te posten. Wanneer jij leuke berichten plaatst is de kans groter dat jouw publiek in beweging komt en jouw berichten gaan delen/liken of reageren. Wanneer dit gebeurd zal de zichtbaarheid extra vergroten.

Doelgericht adverteren

We hebben al gezegd dat Facebook enorm veel gebruikers heeft, en nog veel meer data over deze gebruikers. Leeftijd, geslacht, gesproken talen en werk. Maar ook familiebanden, interesses, surfgedrag, en jouw locatie.
Zo kun jij jouw advertenties ontzettend specifiek instellen, en zo heel specifieke doelgroepen benaderen. Zo komt jouw content bij de juiste mensen en heb je een hogere kans op succes!

Je kan bijvoorbeeld selecteren op :

  • Locaties (plaatsnamen, radius)
  • Leeftijd
  • Geslacht
  • Talen
  • Demografische gegevens
  • Interesses
  • Gedrag

Daarnaast is het kan je ook jouw huidige klantenbestand benaderen, of bezoekers van jouw website.

Facebook Workshop met alle tips & trucs

Regelmatig geef ik door heel Nederland besloten workshops waarbij ik ruim 2 uur lang mensen inspireer, motiveer en veel tips en trucs geef hoe jij jouw bedrijfspagina optimaal kan gebruiken. Deze workshops gaan wij vanaf 2019 ook zelf verzorgen zodat ook jij hierbij aanwezig kan zijn.

Wil jij zo’n workshop bijwonen? Of kijken wat er voor jou uit Facebook te halen is?

Profielfoto Arjan Marsman

SEO Specialist // Webdeveloper // Programmeur

Mijn naam is Arjan Marsman en ik ben eigenaar van Webplace4u. Ik ben afgestudeerd op HBO niveau als programmeur, daarnaast heb ik mij door vele cursussen, workshops en masterclasses ontwikkeld tot een volwaardig webdesigner. Mijn passie zit hem vooral in het zorgen voor succesvolle websites en maatwerk. Ik ben gespecialiseerd in het verbeteren van de vindbaarheid en het optimaliseren van de websites zodat de bestellingen en aanmeldingen toenemen. Dit doe ik door verschillende neuromarketing technieken toe te passen.