Share on facebook
Delen
Share on linkedin
Delen
Share on whatsapp
Delen
Share on email
Email

Met WhatsApps Business ben jij klaar voor de toekomst.

11.9 miljoen Nederlanders hebben WhatsApp geïnstalleerd en 9.8 miljoen Nederlanders gebruiken dagelijks WhatsApp. In deze blog leg ik jou uit waarom jij als bedrijf ook op WhatsApp moet zitten.

Wat is WhatsApp Business

Wat WhatsApp is hoef ik waarschijnlijk niet uit te leggen. Het is op dit moment het grootste platform dat men gebruikt om berichten naar elkaar verzenden. WhatsApp business is de zakelijke variant. Met WhatsApp business installeer je een extra app op jouw telefoon en deze koppel je aan jouw zakelijke ‘vaste’ telefoonnummer. Vanaf dat moment kan jij WhatsApp berichten ontvangen op jouw zakelijke vaste telefoonnummer.

Waarom zou jij willen appen met je klanten

Consumenten willen graag snel en persoonlijk contact met ondernemers. Het sturen van e-mails kost veel tijd en voelt voor consumenten al snel minder persoonlijk. Wanneer jij WhatsApp Business gebruikt en met de klanten appt voelt dat voor de klant al direct een stuk persoonlijker. Daarnaast is het sturen van een WhatsApp bericht ook veel laagdrempeliger waardoor de kans veel groter is dat de klant snel contact met jou opneemt.

De handige functies van WhatsApp Business

  1. Bedrijfsprofiel
    In WhatsApp business is het mogelijk om een bedrijfsprofiel te maken. Dit profiel bestaat uit een bedrijfsnaam, telefoonnummer, e-mail, website, korte bedrijfsomschrijving en ook de openingstijden van jouw bedrijf zijn weer te geven in het profiel.

    Ook een handig Google maps kaartje met adresgegevens is zichtbaar in het bedrijfsprofiel van WhatsApp.

  2. Catalogus
    Onder het kopje Catalogus kun je jouw diensten of producten toevoegen. Het is dan voor de klant mogelijk om in WhatsApp al een overzicht te krijgen van alle diensten/producten die je aanbiedt. Deze producten kun je makkelijk linken naar landingspagina’s op jouw website.


  3. Korte link
    Met de ‘korte link’ functie van WhatsApp business kan jij een linkje aanmaken die je bijvoorbeeld op jouw website plaatst. Zo kunnen mensen direct contact met je opnemen via WhatsApp. Je kan eventueel ook direct een standaard berichtje sturen!

    “Wil jij meer weten over WhatsApp Business stuur dan even een appje https://wa.me/31317744001

  4. Labels
    Meten is weten en met de optie ‘labels toekennen’, kun je aan gesprekken een bepaald label hangen. Zo kun je gemakkelijk zien welke soorten gesprekken je hebt gevoerd.

    Denk hierbij bijvoorbeeld aan labels zoals: Nieuwe klant, Nieuwe bestelling, Wachten op betaling, Betaald, Bestelling afgerond.

  5. Afwezigheidsberichten
    Klanten verwachten via WhatsApp snel een reactie te krijgen. Helaas zijn wij ondernemers ook gewoon mensen en zijn wij soms niet bereikbaar. Via de optie ‘afwezigheidsberichten’ kun je standaardberichten sturen naar klanten buiten openingstijden. Hierdoor krijgt de klant toch snel een antwoord en ben jij niet verplicht om 24/7 te reageren op WhatsApps.


  6. Begroetingsberichten
    Sturen klanten voor het eerst een bericht, of na 14 dagen van inactiviteit, dan is het mogelijk om een welkomstbericht te sturen.  Dit kan eventueel ook nog verder gefilterd worden (naar niet in mijn adresboek, iedereen behalve, verstuur alleen naar).


  7. Snelle antwoorden
    Stuur je vaak hetzelfde bericht, maak er dan een ‘Snel antwoord’ van, bijvoorbeeld:

    Typ /vragen
     “Mocht u nog vragen hebben laat het me dan vooral weten”

    Typ /Weekend
    “Ik wens u alvast een prettig weekend”

Dit zijn de 7 extra functionaliteiten die WhatsApp Business heeft ten opzichte van de gewone WhatsApp. Je hoeft nu bovendien niemand meer je eigen 06nummer te geven.

Facebook & WhatsApp zorgen voor een nieuwe leads!

Adverteren op Facebook blijft nog steeds super effectief. Jij kan jouw doelgroep perfect selecteren zodat jouw boodschap precies bij de juiste mensen belandt. Naast het weergeven van jouw boodschap is het vanaf nu mogelijk om een extra knop toe te voegen waarmee je direct een WhatsApp gesprek kunt starten met jouw doelgroep.

Dit zorgt ervoor dat de klant geen ingewikkelde contactformulieren in hoeft te vullen, maar dat met 1 druk op de knop de klant in gesprek is met jou via WhatsApp!

De klant zal hierdoor niet meer verder zoeken en het gesprek zal sneller tot een conversie leiden.

Wil jij meer weten over WhatsApp business en het koppelen van WhatsApp aan jouw Facebook advertenties?  

Neem dan vandaag nog contact met ons op via WhatsApp

Mailen of bellen mag natuurlijk ook!

Share on facebook
Delen
Share on linkedin
Delen
Share on whatsapp
Delen
Share on email
Email
Scroll naar top