Hulp

Begin vast met helpen

Om jou snel met je probleem te kunnen helpen, of beter nog… van je probleem af te helpen hebben we vaak wat informatie nodig. Met een klein beetje voorbereiding kun je ons helpen jou te helpen. Zo verliezen we geen tijd met belletjes of lange mailwisselingen, lekker efficient.

Problemen met mijn site
Problemen met mijn mail

Hieronder vindt je een aantal vragen om ons een beter beeld te geven van jouw probleem. Je hoeft ze natuurlijk niet allemaal te beantwoorden, maar hoe meer hoe beter. Een probleem wat wij niet kunnen reproduceren, is bijna niet op te lossen.

Als het probleem zich toelaat kun je ook een screenshot maken, of een foto van je scherm.
Een screenshot maak je op Windows met de knop Print Screen, op iOS doe je dat met Shift + command + 4 en vervolgens op spatie.

  1. Wanneer komt het probleem voor?
    • Gebeurt het bij een specifieke handeling?
    • Gebeurt het altijd of soms?
    • Is het beperkt tot één pagina, of meerdere?
  2. Wat is, zo concreet mogelijk, het probleem?
    • Wat verwacht je dat er gebeurd?
    • Wat gebeurd er daadwerkelijk?
  3. Waar komt het probleem voor?
    • Is het alleen op een computer? Of ook op een telefoon?
    • Op de zaak? Thuis? Of overal?
  4. Is er iets gebeurd wat het heeft kunnen veroorzaken?
    • Heb je recent iets aangepast of toegevoegd aan de website/webshop?
    • Heb je, per ongeluk, instellingen aangepast?
  5. Andere informatie die misschien relevant is